Dalyvavimas tarptautiniame Erasmus+ DISCO + projekte

  • Paskelbė : Aušra Juzėnienė
  • Paskelbta: 2024-07-02
  • Kategorija: Didžiuojamės

Dalyvavimas tarptautiniame Erasmus+ DISCO + projekte – galimybė pažinti, dalintis patirtimis ir tobulėti

Renata Bernotienė, Agnė Juodagalvytė, Auksė Tamonienė


Vilniaus Medeinos pradinė mokykla yra Vytauto Didžiojo universiteto socialinis partneris. Mokykla bendradarbiauja su universitetu sudarydama sąlygas studentams atlikti pedagoginę praktiką, įsitraukti į ugdymo procesą, susipažinti su edukacinėmis mokyklos erdvėmis, perimti gerąsias pedagogines praktikas, atlikti veiklos tyrimus rengiant baigiamuosius darbus ir pan. Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojai: profesorė dr. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė, docentė dr. Jolita Kudinovienė dalyvauja mokyklos renginiuose, konferencijose skaito pranešimus, apsilanko su studentų grupėmis, siekiant juos supažindinti su mokyklos veikla, strateginiu planavimu ir pan. Taip pat koordinuoja VDU Švietimo akademijos paskelbtą iniciatyvą „Tapk pradinio ugdymo ir ankstyvojo užsienio kalbos mokymo pedagogu vienai dienai“, skirtą mokiniams, kurie nori praktiškai ir gyvai „pajusti“ šio darbo specifiką. Šia iniciatyva pasinaudoję dvyliktokai jau lankėsi mokykloje, įsitraukė į ugdomąsias veiklas, diskutavo su mokytojais apie ateities profesiją.

Dar viena ypatingai svarbi, prasminga ir auginanti mokyklos bei universiteto bendradarbiavimo sritis – dalyvavimas bendruose tarptautiniuose projektuose. Mokyklos komanda dalyvauja Erasmus+ tarptautiniame projekte DISCO +. Šio projekto visų valstybių partnerių susitikimas 2024-06-17/2024-06-21 vyko Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje. Projekto partnerių susitikime buvo nagrinėtos aktualios temos, apimančios mediaciją, daugiakalbystę, įtraukiojo ugdymo aktualius klausimus, STEM ugdymą, kritinio mąstymo ugdymą ir kt. Susitikimo metu VDU lektorė Daiva Pundziuvienė skaitytame pranešime su dalyviais aptarė mediacijos vaidmenį daugiašalėje ir daugiakultūrėje mokymosi erdvėje. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius, aktorius, režisierius, organizacijos „Raudonos nosys. Gydytojai klounai“ ugdomasis vadovas Žilvinas Beniušis gyvai ir įkvepiančiai atskleidė viešo kalbėjimo esminius aspektus, paveikios komunikacijos svarbą ir prasmingumą. Susitikimo metu buvo pristatyta 14 stendinių pranešimų, kuriuos parengė tarptautinėse komandose bendradarbiavę skirtingų šalių studentai, mokytojai, dėstytojai. Žilvinas Beniušis kiekvienai grupei individualiai pateikė profesionalių patarimų ir rekomendacijų, kaip įdomiai ir įtraukiančiai, dviem kalbomis (anglų ir prancūzų), taip pat papildant žodžiais ar frazėmis ir savo gimtąja kalba pristatyti projekto dalyviams stendiniame pranešime pateiktą informaciją. Kiekvienas stendinio pranešimo pristatymas buvo unikalus, įtraukus ir kūrybiškas. Pristatymai vyko emociškai palankioje, palaikančioje aplinkoje, kurioje nebijoma klysti, drąsiai bandyti iš naujo. Tai ypatingai svarbu daugiakalbėje, daugiakultūrėje aplinkoje, nes padeda vieniems kitus geriau pažinti, dalintis patirtimis, nuolat mokytis, tobulėti.


Vilniaus Medeinos pradinės mokyklos mokytojų Agnės Juodagalvytės, Auksės Tamonienės, mokyklos pavaduotojos ir VDU ŠA partnerystės docentės Renatos Bernotienės, dalyvavusių tarptautinio Erasmus + projekto DISCO+ veiklose, išsakytos projekto veiklų patirtys.

Agnė Juodagalvytė: „Nuoširdžiai dėkoju už galimybę dalyvauti DISCO+ projekte šiais metais. Ši patirtis buvo ne tik vertinga, bet ir nepamirštama, praturtinusi mano asmeninį ir
profesinį gyvenimą. Pradėjusi dalyvauti projekte, buvau labai sužavėta susitikimais, vykusiais nuotoliniu būdu. Jie suteikė galimybę susipažinti su įvairiais žmonėmis iš skirtingų šalių bei kultūrų, pasidalinti savo idėjomis ir sužinoti kitų dalyvių požiūrius. Toks tarptautinis bendravimas neabejotinai praplėtė mano akiratį ir suteikė daug įkvėpimo tobulėti profesinėje veikloje. Projekto dalyvių susitikimas Lietuvoje buvo dar viena neįkainojama patirtis. Gyvas susitikimas ir bendravimas su kitų šalių dalyviais leido dar giliau pajusti projekto svarbą ir tikslus. Nors buvo šiek tiek nedrąsu pristatyti savo parengtus stendinius pranešimus viešai visiems projekto dalyviams, tačiau šis iššūkis man suteikė daug naujos patirties ir pasitikėjimo savimi. Supratau, kad svarbu nebijoti išreikšti savo idėjas ir dalintis savo darbais su kitais. Taip pat esu labai dėkinga savo kolegoms iš Lietuvos, kurių pagalba ir bendruomeniškumas buvo neįkainojami. Jų palaikymas ir draugiškumas padėjo jaustis labiau užtikrintai ir suteikė papildomos motyvacijos. Jūsų nuoširdumas ir atsidavimas šiam projektui man padarė didelį įspūdį ir tapo įkvėpimo šaltiniu. Dėkoju jums visiems už šią nuostabią patirtį. Tikiuosi, kad dalyvavimas projekte, tęstinėse veiklose suteiks galimybę toliau augti bei tobulėti. Linkiu visiems sėkmės ir daug įkvėpimo ateities veiklose.“


Auksė Tamonienė: „Dalyvavimas šiame tarptautiniame projekte man, kaip mokytojai, reiškia labai daug. Tai ne tik bendradarbiavimas, mokymo metodų pasidalinimas, bet ir didelė įtaka visai švietimo sistemai. Tokie projektai skatina tobulėti, domėtis šiuolaikine pradinio ugdymo didaktika, jos naujovėmis, taikyti paveikius metodus savo praktinėje veikloje. Dalinantis patirtimi su kitų šalių mokytojais, atsiveria galimybė eksperimentuoti, taikyti ir pastebėti tai, kas ugdymo procese tinkamiausia, labiausiai pasiteisina ir ką galima panaudoti. Jaučiu dėkingumą už galimybę dalyvauti projekte ir mėgautis bendravimu ir bendradarbiavimu. Įgijau daugiau pasitikėjimo savimi, supratimo, jog einu teisingu keliu. Tai suteikė motyvacijos nenuleisti rankų, net jei ir kyla sunkumų. Atvirkščiai, susidūrus su sunkumais, surasti išeitį eksperimentuojant, pritaikant naują patirtį ir ieškoti kitų ugdymo būdų, metodų, alternatyvų. Nuolat besikeičiančiame pasaulyje, įtraukties plėtros kontekste mokytojai taip pat turi keistis, tobulėti, būti inovatyvūs. Šis projektas yra įrodymas, jog Lietuva žengia koja kojon su ateities švietimo naujovėmis, yra atvira kaitai ir turi daug unikalios patirties, kuria gali dalintis su Europos šalių kolegomis.“

Renata Bernotienė: „2024m. sausio-gegužės mėnesiais kartu su VDU ŠA edukologijos doktorante Jolita Ponomarioviene nuotoliniu būdu organizuojamuose susitikimuose moderavome dviejų tarptautinių grupių veiklą. Diskutavome apie STEM ugdymą, lyčių lygybę, mokslą, tarpkultūriškumą, kritinį mąstymą ir įtrauktį. Nuotolinių susitikimų metu buvo pasidalinta daugybe įdomių diskusijų, nuomonių, patirties ir idėjų. Mintys ir idėjos sudėtos į pranešimus, kurie buvo pristatyti susitikimo metu Vilniuje. Moderuojant grupių veiklą svarbu užtikrinti pozityvią ir konstruktyvią diskusijų eigą, skatinti dalyvius aktyviai dalyvauti ir gerbti kitų nuomones bei idėjas. Tai buvo įdomi patirtis, nes galėjau sužinoti daug naujos informacijos apie skirtingas švietimo sistemas bei jų privalumus ir tobulintinas sritis; susipažinti su dalyviais iš skirtingų šalių, išklausyti jų patirtis, pastebėjimus, įžvalgas. Tai labai vertinga ir įkvepia dalintis, taikyti įgytus gebėjimus praktikoje. Esu dėkinga projekto organizatoriams už jų pastangas ir darbą, kurį jie įdėjo rengdami medžiagą ir instrukcijas kiekvienam mūsų grupės susitikimui. Tai padėjo mums lengviau ir efektyviau dirbti kartu, pasiekti išsikeltus tikslus ir išmokti daug naujų dalykų. Bendradarbiavimas mums visiems padėjo pasiekti sėkmę šiame projekto etape.“


Projektą DISCO+ administruoja Prancūzijos Bretanės universitetas / INSPE de Bretagne, projekto partneriai:
Prancūzijos Kano universitetas / INSPE de Caen,
Italijos Aostos universitetas / University of Aosta,
Italijos Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir rengimo centras / Assessorat Aoste,
Ispanijos Kordobos universitetas / UCO
Rumunijos Botošanio universitetas ir pedagogų kvalifikacijos centras / CNTL Botosani,
Vengrijos Pečo universitetas / University of Pécs,
Vengrijos PSKI Kecskemetas / PSKI Kecskemét


Projekto strateginis patarėjas – Nyderlandų įmonė Tarpvalstybinis mokymasis ir darbas / Voorzitter expertteam grensoverschrijdend leren en werken Limburg
Daugiau apie projektą: https://www.inspe-bretagne.fr/disco-projet-de-cooperation-erasmus

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas